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Posté : 26 août 2013, 08:18
par pAolO
Dan a écrit :Et raf47 sait le lire ;)
Même sans savoir le lire, Jumbo + Thailande + mef = ....
ça ferait presque une question de test psychotech.

Posté : 28 août 2013, 03:24
par colison
Katheuy di va? Et mefitecomme le dit justement jumbo, c'est tres tres bien fait jusqu'a ce qu'on tombe sur la fève. Pour en revenir au sujet, la thailande semble être un super pays pour taffer, un peu comme l'indonésie sans le côté dangereux des controleurs et des pilotes locaux et des gamins qui jouent au cerfvolant en bout de piste et des dragons sur la piste et des.. La liste est longue.. Sinon pour info susi air a changé les minimas recrutements. Toujours 220h mini avec un cpl ir en cours de validitée et 50h dans les six derniers mois.

Posté : 29 août 2013, 02:47
par mehdi18
colison a écrit :Katheuy di va? Et mefitecomme le dit justement jumbo, c'est tres tres bien fait jusqu'a ce qu'on tombe sur la fève. Pour en revenir au sujet, la thailande semble être un super pays pour taffer, un peu comme l'indonésie sans le côté dangereux des controleurs et des pilotes locaux et des gamins qui jouent au cerfvolant en bout de piste et des dragons sur la piste et des.. La liste est longue.. Sinon pour info susi air a changé les minimas recrutements. Toujours 220h mini avec un cpl ir en cours de validitée et 50h dans les six derniers mois.
Susi air recrute toujours ?Pourtant Pas d'infos a ce sujet sur le site...

Posté : 23 sept. 2013, 14:04
par Jumbo
C401 and BN2A-21 Pilot in Command Northsky Air Philippines
Northsky Air Inc. in Philippines is currently accepting applications for pilots.

Minimum requirements:

Commercial pilot license holder with instrument rating
Ratings on C401 and BN2A-21 (Islander)

Posté : 01 nov. 2013, 00:09
par flying belge
Flight Operations: Jetstream 41 / FO Position



Location : Manila, Philippines



* Applicants should possess valid and curent CPL with Instrument Rating and Class I

Medical.

* Language Proficiency - must have obtained at least ICAO Level 4 English Proficiency.

* If applicant was employed before, No Objection Certificate or Release letter from the previous employer is a must.

* Suitable applicant will be offered employment on the rolls of the Company. Salary will

be commensurate as per Company standards and further progression as per the

company policy.

* Interested candidates may apply with a detailed resume at:

admin@airrepubliqairlines.com or carrer.airrepubliq@gmail.com



Note: Qualified candidates have to undergo a self-sponsored company training program prior to hiring.

Je poste cette annonce car j'ai envoyé ma candidature il y a 2 semaines de cela.
J'ai été retenu et je suis invité à venir à Manille prochainement pour signer les "training/employement agreement"


La QT sur Jetstream est faite au sein même de la compagnie pour un coût de 30 000$
Quelqu'un aurait-il déjà entendu parler de cette cie? Si oui qu'en pense-t-il?

Merci d'avance de vos réponses (amicale si possible ;-) )

Posté : 01 nov. 2013, 00:10
par flying belge
Ha oui pardon, je précise qu'il s'agit d' Air Republic Airlines Inc. aux Philippines.
Leur site internet:
http://www.airrepubliqairlines.com

Posté : 01 nov. 2013, 11:06
par Eowel
On dirait que toutes les personnes qui y postulent reçoivent une proposition d'embauche... ça sent pas bon.
http://www.pprune.org/interviews-jobs-s ... t-not.html

Posté : 01 nov. 2013, 11:40
par Jop
Je crois que tu peux passer ton chemin... si tu lis le post pprune
Also you have to send documents etc, and Pay 5000 Dollars. Even before you get there. No selection procedure as it seems.
And there's your red flag. 5000 bucks, for what exactly? Steer clear.

Maybe I should set up an airline. No aircraft, just charge a 5K application fee. Simples.

Posté : 01 nov. 2013, 18:58
par flying belge
Oui effectivement.
J'ai lu en entier le thread sur PPRUNe, ça ressemble vraiment à une arnaque, au mieux une position P2F.
J'avais eu la puce à l'oreille lors de l'interview téléphonique (trop simple et trop beau pour être vrai) et le fait qu'il soit difficile d'obtenir des infos sur cette cie.
De toute façon, vu le mail que je viens de leur envoyer concernant les zones d'ombres du contrat qu'ils proposent, ils devraient être vacciné de faire encore appel à mes "services" ou plutôt à mon argent ^_^

Posté : 09 janv. 2014, 14:01
par Jumbo
LET 410 First Officers Air-Tec South Africa (Low total time)

Air-Tec has immediate vacancies for 5 rated L410 First Officers.

Minimum requirements:

Let 410 type rating
500 hours Total time
100 hours on Let 410
FAA/EASA/JAA/ICAO license

Posté : 13 janv. 2014, 17:57
par Jumbo
A320 Cadets VietJet Air Vietnam

VietJet Air in Vietnam is currently looking for A320 Cadets

Minimum requirements:
Maximum age of 55 for Males and 52 for females
Valid ICAO CPL/ATPL
IR valid;
Valid Class 1 Medical;
No history of Accident/Incident
ICAO English Level 4 or higher
Total flight time 200 hours
Jet Course certificate
MCC (Multi Crew Cockpit)

Please send the following documents:
The last five papers of your logbook;
Letter of Aviation Authority of your country where issue your license;
Recommendation Letter from previous Airlines
CV;
Criminal Record;
Scanned copy your passport;
4 pictures 3x4cm with white back ground in uniform

;)

Posté : 14 janv. 2014, 18:34
par omerta
vietnamese nationals only ....

Posté : 22 janv. 2014, 21:46
par JeanMartin
B1900D Captains DynCorp International Aghanistan

DynCorp International is looking for B1990D Captains. The Pilot, Fixed Wing B-1900D ME/IP is responsible for transportation of Cargo and Passengers to include other missions as directed by the Senior Aviation Advisor. Operates Beech 1900 aircraft in support of the US Embassy Afghanistan. These missions are accomplished during the day, night, and under both visual and instrument meteorological conditions. Instrument proficiency is required. Potential for exposure to hostile fire in this region is high.

Principal Accountabilities:

Perform rated crewmember duties in accordance with aircrew training program requirements
Plan and perform loading and unloading activities, compute the center-of-gravity position and ensure it is within
Prescribed limits at all times
Ensure the cargo compartment is properly configured for each mission
Verify and maintain a manifest for cargo and/or personnel
Supervise and participate in loading/unloading operations
Ensure cargo and passengers are properly restrained
Confirm security of cargo and passengers as necessary
Perform emergency procedure actions as required by applicable directives
Perform aircraft and ground servicing and training duties including fueling operations, aircraft configuration changes as assigned and required
Management may also assign duties as an Instructor Pilot, Maintenance Pilot, Standardization Pilot, Maintenance Examiner, or Lead Pilot
Perform other duties as assigned


Minimum requirements:

FAA Commercial and Airman’s Certificate with Instrument and Multi-engine Land rating required
Comply with FAR Part 61.31 Type Rating for the BE-1900 aircraft
An FAA CFII/MEI rating in type and category is required for personnel assigned as IP or SP
Employee type rated in Beech 1900 is required prior to assignment
Individual must demonstrate proficiency in understanding aircraft systems, components, and operations
Must be familiar with and demonstrate knowledge of aircraft systems, DoS Directives, FAA and ICAO regulations pertinent to the host country and operational requirement
Will be responsible for maintaining weapons qualification with the Glock 9 and M4
Possess or the ability to obtain and maintain a Department of Defense (DoD) Secret Security Clearance is a condition of employment; an active Secret Security Clearance is preferred
Possess a current US Passport or the ability to obtain one before assignment
2,500 total fixed wing flight hours including 1000 hours of turbine engine time
Minimum 250 hours multi engine turbine pilot in command time
Applicant must be Night Vision Goggle (NVG) qualified and have 300 hours of NVG experience
IP/SP applicants require 500 hours turbine instructor pilot time or check pilot time in a civil or military organization; SP applicants require 1 year experience managing training programs in a formal civilian or military training activity
MP/ME applicants require 300 hours maintenance pilot time in a civil or military organization, ME applicants require 1 year experience managing maintenance programs in a formal civilian or military training activity
High School Diploma or equivalent is required, College Degree is desired

Posté : 28 janv. 2014, 09:09
par foufffman
Will be responsible for maintaining weapons qualification with the Glock 9 and M4
Ca donne envie :lol:

Posté : 03 févr. 2014, 10:44
par Air France One
Quels sont les minimas pour les copi ATR chez Vietnam Airlines ?

Posté : 03 févr. 2014, 17:56
par Jumbo
A320 Rated and Non Type Rated First Officers Golden Myanmar
Golden Myanmar Airlines is still looking for A320 Rated and Non Type Rated First Officers.

Minimum requirements:
Hold a valid FAA or ICAO ATPL with class 1 medical
ICAO English Level 4
No record of Flight Incident Accident
Total flight time 3000hrs
1500 Hrs on Multi-Engine Jet or Turbo Prop
A320 Type Rating preferred but Not Essential

Candidates with Lower Flying Hours may apply for Junior First Officer Positions

If you think you meet the above requirements, send us a detail and complete curriculum vitae with two passport size photos & copy of FAA or ICAO ATPL.
All applications must be send to Golden Myanmar Airlines Head Office:
3th Floor, Co-Operative Business Center, Corner of New University Avenue and Saya San Road,
Bahan Township, Yangon. Phone: + 95 9 73256929: + 95 1 401484, 09-8604035, 37~38 (Ext: 123).

Posté : 03 févr. 2014, 18:36
par flyingtom
foufffman a écrit :
Will be responsible for maintaining weapons qualification with the Glock 9 and M4
Ca donne envie :lol:
Le M4 dans un pit de Be1900... à part s'assoir dessus, je vois mal comment le ranger :lol:

Posté : 11 mars 2014, 11:33
par Jumbo
SUSI AIR C208 FO Prerequisites 2014

Susi Air is adopting the regulations of Indonesian Directorate General of Air Civil as the basic requirement for employment and adds up with other company's requirements.

1. Minimum total hours of 250.
2. at least ICAO CPL SEL / IR (Current). FAA mother license is preferable.
3. 1st class medical (current), no restriction except for corrective glasses.
4. Free from any form of color blindness - Indonesian authority only accept the Isihara Color Blind Test.
5. Minimum of level 5 ICAO English proficiency test.

Pilot Recruitment

Susi Air Jakarta
Halim Perdanakusuma Airport
Jakarta 13610
INDONESIA

Email: recruiting@susiair.com

Posté : 11 mars 2014, 20:55
par mehdi18
Jumbo a écrit :SUSI AIR C208 FO Prerequisites 2014

Susi Air is adopting the regulations of Indonesian Directorate General of Air Civil as the basic requirement for employment and adds up with other company's requirements.

1. Minimum total hours of 250.
2. at least ICAO CPL SEL / IR (Current). FAA mother license is preferable.
3. 1st class medical (current), no restriction except for corrective glasses.
4. Free from any form of color blindness - Indonesian authority only accept the Isihara Color Blind Test.
5. Minimum of level 5 ICAO English proficiency test.

Pilot Recruitment

Susi Air Jakarta
Halim Perdanakusuma Airport
Jakarta 13610
INDONESIA

Email: recruiting@susiair.com
"Minimum total hours of 250" avec ou sans Simu ? Merci

Posté : 12 mars 2014, 10:56
par FER
Je dirais que c'est 250 heures de vol, donc sans compter le simu mais je ne crois pas que la boite se soit elle même posé la question.

Les Français sont pas très appréciés en ce moment...

Mais faut tenter le coup quand même.