pilote de ligne, votre expérience...

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bleu185
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pilote de ligne, votre expérience...

Message par bleu185 »

Bonjour,
je suis actuellement en classe de 1er S et je me demandais, quelles filières poursuivre pour pouvoir être pilote de ligne à part la prepa. Cependant c'est celle-ci que je j'envisagerai le plus. D'après les premiers contrôles je tourne autour de 11 de moyenne dans les matières scientifiques et je me trouve dans le 1/3 de la classe ( la moyenne générale étant autour de 8 ). J'aimerai donc connaître votre expériences en classe de 1erS (vos difficultés, vos notes, le temps que vous passiez à travailler,...), et si cela me permettrai d'aller en prepa?


Merci :D
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coffincorner
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Enregistré le : 08 juin 2007, 14:19
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Message par coffincorner »

matiere scientifiques ou pas, cadet ou pas, il est surtaout temps de se preocuper de l'anglais. Meme les pro en activite risquent de ne plus pouvoir exercer pour niveau trop faible...




Pilots, Air Traffic Controllers and all others who use English in R/T communication on international routes must reach ICAO English Language Level 4 (Operational) by March 2008 - confirmed by successful completion of an ICAO-approved proficiency test.

Those who pass the test at Level 4 must be re-tested every three years. Those who fail may no longer be licensed to operate on international routes.
-----------------------------------
What the standards mean for the industry
Non-native speakers and native speakers of English must demonstrate a minimum language proficiency at ICAO Level 4 (Operational) as a licensing requirement.
For air traffic service personnel and pilots whose first language is not English, testing to determine language proficiency according to the ICAO Proficiency scale will be required. Personnel must demonstrate the ability to use the language specific to all aspects of Radiotelephony communication.


Personnel who demonstrate proficiency at:
ICAO Level 6 (Expert) will not be required to demonstrate subsequent language proficiency.
ICAO Level 5 (Extended) will need to be retested every six years.
ICAO Level 4 (Pre-operational) will need to be retested every three years.
ICAO Level 3 or below will need specific Aviation English language training to reach the minimum ICAO Operational level.
Member States who do not comply with the new licensing requirements will be required to notify ICAO, which may limit international recognition of licenses.

When changes take effect
Although these standards became applicable in November 2003, all ICAO Member States have been given until March 2008 to fulfill the necessary training requirements to allow personnel to meet mandatory testing and licensing requirements.



Member states are obliged to ensure all personnel meet the minimum
ICAO Operational (Level 4) proficiency level in English by March 2008
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