exam 010 du 05/06

Vous passez l'ATPL théorique EASA? Vous vous tirez les cheveux pour comprendre ci ou ça? vous cherchez des exemples de questions? Ce forum est fait pour vous!

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gardian
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exam 010 du 05/06

Message par gardian »

Bonjour

Nous avons longuement discuté de deux questions à la sortie de la salle d'exam ce matin et nous ne sommes toujours pas d'accord:

1: A la question concernant le départ d'un avion avant l'arrivée d'un autre, nous avons éliminé les réponses 5 ou 10 minutes mais était ce au plus tard 2 ou 3 minutes?

2: A la question sur l'appel de détresse, la bonne réponse?
Se déroute s'il le juge nécessaire ou se déroute?

Si quelqu'un a la ou les bonnes réponses

Merci

:tss:
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NicoLFPP
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Message par NicoLFPP »

Les documents sont disponibles gratuitement sur www.scribd.com

1 Extrait du DOC 4444 de l'ICAO

5.7.1.2
If an arriving aircraft is making a straight-in approach, a departing aircraft may take off:

a) in any direction until 5 minutes before the arriving aircraft is estimated to be over the instrument runway;

b) in a direction which is different by at least 45 degrees from the reciprocal of the direction of approach of the arriving aircraft:
1) until 3 minutes before the arriving aircraft is estimated to be over the beginning of the instrument runway (see Figure 5-38 ); or
2) before the arriving aircraft crosses a designated fix on the approach track; the location of such fix to be determined by the appropriate ATS authority after consultation with the operators.


Donc 5 minutes (confirmé par Bristol)



2 Voilà ce que dit l'Annexe 12 de l'ICAO

Whenever a distress transmission is intercepted by a pilot-in-command of an aircraft, the pilot shall, if feasible:
- a) acknowledge the distress transmission;
- b) record the position of the craft in distress if given;
- c) take a bearing on the transmission;
- d) inform the appropriate rescue coordination centre or airtraffic services unit of the distress transmission, givingall available information; and
- e) at the pilot’s discretion, while awaiting instructions, pro-ceed to the position given in the transmission


Il faut se dérouter de la façon que l'on veut en attendant des indications du contrôle (confirmé aussi par Bristol)

;)
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FOURCADE
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Message par FOURCADE »

Nicol a juste, reponse 5 mins..
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