Direct entry FO de retour chez Easyjet pour 2014
Modérateur : Big Brother
-
Auteur du sujetDoudourambo
- Captain posteur
- Messages : 169
- Enregistré le : 21 oct. 2009, 19:14
Direct entry FO de retour chez Easyjet pour 2014
Je suis tombé sur ça ce matin :
http://jobs.flightglobal.com/job/140136 ... officers-/
Et en fouillant sur la section career du site d'Easyjet :
Requirements of the Role
Please only apply if you have the following minimum requirements:
· ATPL (Frozen)
· Minimum 1500 TT Hours
· Minimum 500 hrs. 5700kgs Multi-Crew & Turbine experience
· Right to Live and Work in Europe
· Airline environment experience
· UK EASA license (or converted by start date)
· Class 1 unrestricted medical
· Willing to self-sponsor type rating
On completion and submission of your application, we will contact you outlining the next steps of the process as soon as possible.
Next steps involve the completion of online tests and a personality profile, followed by invitation to an assessment centre and sim assessment for successful applicants.
http://jobs.flightglobal.com/job/140136 ... officers-/
Et en fouillant sur la section career du site d'Easyjet :
Requirements of the Role
Please only apply if you have the following minimum requirements:
· ATPL (Frozen)
· Minimum 1500 TT Hours
· Minimum 500 hrs. 5700kgs Multi-Crew & Turbine experience
· Right to Live and Work in Europe
· Airline environment experience
· UK EASA license (or converted by start date)
· Class 1 unrestricted medical
· Willing to self-sponsor type rating
On completion and submission of your application, we will contact you outlining the next steps of the process as soon as possible.
Next steps involve the completion of online tests and a personality profile, followed by invitation to an assessment centre and sim assessment for successful applicants.
Modifié en dernier par Doudourambo le 25 mars 2013, 14:45, modifié 3 fois.
Certes mais un futur MPL peut être considéré comme non-type rated... Sans vouloir jouer sur les mots, ce qui est bizarre c'est que l'info n'est ni reprise par Parc Aviation ni mentionnée sur le site d'easyjet... Donc soit j'ai un problème oculaire soit leur lien "Apply Now" est d'une inutilité totale...Doudourambo a écrit :Pourtant l'annonce dit :
"We’re offering experienced pilots the opportunity to join us through three different entry routes, A320 type rated, Non-type rated (Civilian) and Non-type rated (Military)."
-
Auteur du sujetDoudourambo
- Captain posteur
- Messages : 169
- Enregistré le : 21 oct. 2009, 19:14
-
Auteur du sujetDoudourambo
- Captain posteur
- Messages : 169
- Enregistré le : 21 oct. 2009, 19:14
-
Auteur du sujetDoudourambo
- Captain posteur
- Messages : 169
- Enregistré le : 21 oct. 2009, 19:14
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 962
- Enregistré le : 03 sept. 2010, 21:39
Confusion avec cette annonce légèrement plus récente:
http://www.parcaviation.aero/pages/curr ... qNo%3D1955
A320 First Officers - easyJet
Job reference number: FC23503
CAE Parc Aviation on behalf of our client easyJet will be recruiting additional A320 First Officers based in Europe with contracts to potentially commence in second half of 2013. Based on this we are now gathering Expressions of Interest from suitably qualified candidates.
Duration: 2 Years
Base: Europe
Commencement Date: Late 2013
Minimum Requirements:
Total time: Minimum of 1,000 hours total time
Time on type: Minimum of 500 hours on A320 aircraft
Last date of flight: Within the last 90 days
Licence: JAA/EASA ATPL
Low Visibility: Current CAT II/III qualification
English language proficiency level: Minimum ICAO level 4
If you meet these minimum requirements and would like to be included in the application process and register your Expression of Interest please submit the online application and send your CV to the contacts below.
http://www.parcaviation.aero/pages/curr ... qNo%3D1955
A320 First Officers - easyJet
Job reference number: FC23503
CAE Parc Aviation on behalf of our client easyJet will be recruiting additional A320 First Officers based in Europe with contracts to potentially commence in second half of 2013. Based on this we are now gathering Expressions of Interest from suitably qualified candidates.
Duration: 2 Years
Base: Europe
Commencement Date: Late 2013
Minimum Requirements:
Total time: Minimum of 1,000 hours total time
Time on type: Minimum of 500 hours on A320 aircraft
Last date of flight: Within the last 90 days
Licence: JAA/EASA ATPL
Low Visibility: Current CAT II/III qualification
English language proficiency level: Minimum ICAO level 4
If you meet these minimum requirements and would like to be included in the application process and register your Expression of Interest please submit the online application and send your CV to the contacts below.
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 962
- Enregistré le : 03 sept. 2010, 21:39
Leur page carrière a changé depuis ce matin... Avant c'était ça : http://webcache.googleusercontent.com/s ... refox-beta
Très intelligent de mettre l'annonce sur flightglobal puis ensuite de mettre à jour le site !!
Très intelligent de mettre l'annonce sur flightglobal puis ensuite de mettre à jour le site !!
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 1488
- Enregistré le : 13 mai 2006, 02:00
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 762
- Enregistré le : 10 janv. 2011, 13:39
- Localisation : EU
- Âge : 89
A ma connaissance, une licence MPL se passe en partenariat avec une école et une compagnie et est réservée aux ab initios.Fredo_31 a écrit :C'est pour former du MPL, il ne doit pas y avoir assez de CPL IRME dispos sur le marché.
Je ne pense pas qu'on puisse convertir un cpl ( ou frozen ATPL comme dit dans l'annonce) en MPL.
Donc non, ce n'est pas pour " former du MPL" , c'est juste une offre d'emploi de copi chez easyjet.
Quel pessimisme....
Si vous attendez une annonce type :
Direct entry Captain b787
Minimums : 200 hrs on piston engine
Salary : 20000€/ month
Rodster : 6 on/24 off
Base : close to your mother
vous risquez d'attendre longtemps...
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 962
- Enregistré le : 03 sept. 2010, 21:39
Qu'est ce qu'il faut pas entendre ... ou lire ... , regarde un peu dans ton assiette (surement bien vide en ce moment...) avant de balancer tes anneries .MRA38746 a écrit :Les gars de Ryanair ( si leurs parents ont encore quelques savings sur leur compte en banque).Pilotman a écrit :Qui va payer 30 000€ pour aller voler chez eux en ayant 1500h TT?
Pas trop haut , Pas trop vite !!!
-
- Sujets similaires
- Réponses
- Vues
- Dernier message
-
- 8 Réponses
- 2766 Vues
-
Dernier message par AvGeek525
-
- 127 Réponses
- 33430 Vues
-
Dernier message par Alexpilot06
-
- 8 Réponses
- 1563 Vues
-
Dernier message par SebN
-
- 11 Réponses
- 2633 Vues
-
Dernier message par flyingtom
-
- 11 Réponses
- 3224 Vues
-
Dernier message par tekzone