Merci les Lines Training !
Modérateur : Big Brother
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 840
- Enregistré le : 02 oct. 2016, 21:13
- Localisation : Grounded
Re: Merci les Lines Training !
Ca peut-etre en afrique aussi
-
- Copilote posteur
- Messages : 100
- Enregistré le : 16 oct. 2019, 20:54
- Localisation : Ste-rose Guadeloupe
Re: Merci les Lines Training !
Très bonne question, je me la pose aussi :harley:Topolino a écrit :Dites que je suis un vieux con mais je ne comprend vraiment pas l’intérêt de ces formations cadets à prix d’or quand un modulaire s’en sortira tout compris à moitié prix ... par contre oui il faudra laver son avion, pas de piscine sur le campus ( quel campus ?) etc..
On dit chocolatine.
-
- Elève-pilote posteur
- Messages : 13
- Enregistré le : 08 mars 2019, 10:07
- Localisation : Paris
Re: Merci les Lines Training !
ça doit être Air Antilles... Désolant de voir encore cela de nos jours!too-low-terrain a écrit :Il semblerait qu'une compagnie Française se met au P2F suite a la dernière publicité de Eaglejet....... Il y en a pas des masses des compagnies avec des LET410...
-
- Copilote posteur
- Messages : 100
- Enregistré le : 16 oct. 2019, 20:54
- Localisation : Ste-rose Guadeloupe
Re: Merci les Lines Training !
j'habite en gwada ca doit etre air antilles ,air guyane
On dit chocolatine.
-
- Captain posteur
- Messages : 251
- Enregistré le : 08 sept. 2015, 16:00
Re: Merci les Lines Training !
AVIONE EXPRESS P2F :
Il semblerait que leur programme cadet est un p2f. Apres discussion avec cadet a BAA, il semblerait qu'on leur demanderait de payer la QT a hauteur de 35000 euros.. drôle de coincidence, meme prix que le programme de LT de Eaglejet....
On voit très bien sur le comparatif des termes et conditions entre un broker ( wingjet) et eaglejet que les conditions semblent être les memes..
Il semblerait que leur programme cadet est un p2f. Apres discussion avec cadet a BAA, il semblerait qu'on leur demanderait de payer la QT a hauteur de 35000 euros.. drôle de coincidence, meme prix que le programme de LT de Eaglejet....
On voit très bien sur le comparatif des termes et conditions entre un broker ( wingjet) et eaglejet que les conditions semblent être les memes..
-
- Copilote posteur
- Messages : 90
- Enregistré le : 12 sept. 2019, 14:39
Re: Merci les Lines Training !
ATR First Officer Employment with EASA Airline
MUST BE FLUENT IN FRENCH
DESCRIPTION
Upon application documents being selected by our ATR partner airline and passing the airline's one day screening in France, pilots will start the EASA ATR 42/72-600 type rating course on December 2 with home eLearning before starting the ground and simulator training in Toulouse on December 10. Pilots will start ATR 42/72-600 First Officer employment during passenger scheduled operations with our reputable EASA partner airline after completion of the aircraft base training in January 2020.
REQUIREMENTS
• Must be Fluent in French -- NO EXCEPTION --
• European Union Passport
• EASA MCC
• EASA Frozen ATPL
• EASA First Class Medical
• ICAO English Level 4 or Higher
• No Flight Time Requirements
• No Age Requirements
PRICE
Airline Assessment Cost: About €350 EUR
Upon Passing Airline's Assessment & Being Offered Employment: €30,000 EUR
No VAT / taxes are to be added to the above costs.
APPLICATION PROCEDURE
Only if you meet the above requirements and are available to start full time training and employment from December 2nd, you can apply by replying to this email and attach scanned color files (JPG or PDF) of the following documents:
1. Aviation CV/Resume including breakdown between aircraft flight time & simulator time
2. License
3. Medical
4. MCC
5. Passport
6. Last 3 Logbook Pages (right and left pages totaling 6 pages)
Should some of these documents not be current, you can still apply but will need to renew expired document(s) prior to starting employment.
Pilots whose documents are approved will be notified via email. Airline and base details will only be provided to pilots whose documents are approved.
Me dites pas que Chalair fait ça ?
MUST BE FLUENT IN FRENCH
DESCRIPTION
Upon application documents being selected by our ATR partner airline and passing the airline's one day screening in France, pilots will start the EASA ATR 42/72-600 type rating course on December 2 with home eLearning before starting the ground and simulator training in Toulouse on December 10. Pilots will start ATR 42/72-600 First Officer employment during passenger scheduled operations with our reputable EASA partner airline after completion of the aircraft base training in January 2020.
REQUIREMENTS
• Must be Fluent in French -- NO EXCEPTION --
• European Union Passport
• EASA MCC
• EASA Frozen ATPL
• EASA First Class Medical
• ICAO English Level 4 or Higher
• No Flight Time Requirements
• No Age Requirements
PRICE
Airline Assessment Cost: About €350 EUR
Upon Passing Airline's Assessment & Being Offered Employment: €30,000 EUR
No VAT / taxes are to be added to the above costs.
APPLICATION PROCEDURE
Only if you meet the above requirements and are available to start full time training and employment from December 2nd, you can apply by replying to this email and attach scanned color files (JPG or PDF) of the following documents:
1. Aviation CV/Resume including breakdown between aircraft flight time & simulator time
2. License
3. Medical
4. MCC
5. Passport
6. Last 3 Logbook Pages (right and left pages totaling 6 pages)
Should some of these documents not be current, you can still apply but will need to renew expired document(s) prior to starting employment.
Pilots whose documents are approved will be notified via email. Airline and base details will only be provided to pilots whose documents are approved.
Me dites pas que Chalair fait ça ?
-
- Chef pilote posteur
- Messages : 508
- Enregistré le : 17 mai 2011, 00:53
Re: Merci les Lines Training !
Oui, ça ne laisse pas beaucoup de possibilités... je sais par où commencer... (merci)
cockpitseeker - hire us (and sign the petition) !
Re: Merci les Lines Training !
30 000€ la QT ATR + Line Training + contrat français avec sélections en français, ça reste plus intéressant que Baltic et ses Dash 8 (35k€ + bond) ou Smartlynx et ses 320 (~30k€ + bond) .
Je n'ai pas suivi, qui propose cela ? Chalair ou une compagnie insulaire ?
Je n'ai pas suivi, qui propose cela ? Chalair ou une compagnie insulaire ?
-
- Chef pilote posteur
- Messages : 508
- Enregistré le : 17 mai 2011, 00:53
Re: Merci les Lines Training !
Rien à voir, les 30k sont à payer "upon Passing Airline's Assessment & Being Offered Employment" (une fois avoir passé les selec -qui coûtent "environ" 350€- et avoir reçu une offre d'emploi).
Il est dit nulle part que les 30k sont pour la QT ou un LT.
De suspect, pour du 600 il y a à priori un créneau "CARIBBEAN" (mais la boîte n'est pas française) sur le FFS1 le matin, et "PARCAVIATION" sur le FFS2 pour les séances de simu le 10 décembre à ATR Blagnac
À suivre...
Il est dit nulle part que les 30k sont pour la QT ou un LT.
De suspect, pour du 600 il y a à priori un créneau "CARIBBEAN" (mais la boîte n'est pas française) sur le FFS1 le matin, et "PARCAVIATION" sur le FFS2 pour les séances de simu le 10 décembre à ATR Blagnac
À suivre...
cockpitseeker - hire us (and sign the petition) !
-
- Copilote posteur
- Messages : 68
- Enregistré le : 21 nov. 2018, 23:35
- Localisation : Paris
- Âge : 23
Re: Merci les Lines Training !
PARCAVIATION il me semble que ce serait la CAE.CockpitSeeker a écrit :Rien à voir, les 30k sont à payer "upon Passing Airline's Assessment & Being Offered Employment" (une fois avoir passé les selec -qui coûtent "environ" 350€- et avoir reçu une offre d'emploi).
Il est dit nulle part que les 30k sont pour la QT ou un LT.
De suspect, pour du 600 il y a à priori un créneau "CARIBBEAN" (mais la boîte n'est pas française) sur le FFS1 le matin, et "PARCAVIATION" sur le FFS2 pour les séances de simu le 10 décembre à ATR Blagnac
À suivre...
https://caeparcaviation.com/
PPL (A)
ATPL in progress
ATPL in progress
Re: Merci les Lines Training !
J'ai demandé ce que comprenait les 30k.
Réponse:
- QT+Base training à Toulouse
- Full time position
- Contrat français
- Pendant l'AEL mini 1500€, après AEL mini 2600€.
Réponse:
- QT+Base training à Toulouse
- Full time position
- Contrat français
- Pendant l'AEL mini 1500€, après AEL mini 2600€.
-
- Copilote posteur
- Messages : 56
- Enregistré le : 04 janv. 2012, 22:23
- Localisation : Vancouver, Canada
- Âge : 38
Re: Merci les Lines Training !
Je vous montre ce que j'ai recu par email, ca me laisse pantois de l'esclavage pareil.....
PROGRAM INFORMATION
Pilots whose documents are selected by our partner airline in December will take our EASA partner airline's assessment on Hanuary 9 in Europe.
Pending satisfactory airline's assessment, pilots will start the EASA A320 type rating course including aircraft base training with our partner airline's TRI/TREs in January 2020 in Europe.
Upon satisfactory completion of the airline's End of Course Check, pilots will then attend our partner airline's EASA Operator Conversion Course in Europe followed by A320 First Officer line training and EASA line check consisting of 100 block hours or 40 sectors minimum (whichever comes first).
Pilots can be assigned to any base of our EASA partner airline in Europe and/or Asia.
During line flying, pilots with less than 300 hours experience as an A320 right seat First Officer receive a fixed monthly income including per diems of €500 Euros.
Once pilots reach 300 hours experience as an A320 right seat First Officer, pilots then receive the following:
€1,500 Euros fixed monthly income including per diems
€20 Euros per block hour completed as a First Officer
€40 Euros per day of standby duty not followed by flying duty
From the time pilots start the EASA Operator Conversion Course until completion of the 500 hour program, pilots receive free housing. During the type rating course, pilots can obtain housing for about €50 EUR per night at a nearby hotel.
During overnights while on duty, airline covers transportation and hotel room.
Pilots will be considered for permanent employment upon completion of the 500 hours.
REQUIREMENTS
European Union Passport (UK passport is accepted)
EASA Frozen ATPL
MCC
ICAO English Level 4 or Higher Certificate
EASA First Class Medical
No Age or Minimum Flight Time Requirement
PRICE
Airline Simulator Assessment: About €500 EUR
For Pilots Meeting At Least One of the Following Requirements: €53,500 EUR
Hold the EASA Full ATPL
OR
Have Completed At Least 500 Hours of Total Aircraft Flight Time (excluding any simulator time)
OR
Have Completed At Least 200 Hours of Multi Engine Aircraft Flight Time (excluding any simulator time)
OR
Have Completed At Least 50 Hour of Turboprop and/or Turbojet Aircraft Flight Time (excluding any simulator time)
OR
Hold a Turbojet or Turboprop Type Rating in a Multi Crew Certified Aircraft
OR
Hold the ICAO English Level 6
For Pilots NOT Meeting At Least One of the ABOVE Requirements: €59,500 EUR
PAYMENT PLAN
About €500 EUR is due after pilot's documents are selected by our partner airline and before taking the assessment.
€27,500 EUR is due after passing the airline's simulator assessment and prior to starting the type rating course.
€22,000 EUR (€16,000 EUR for pilots meeting one of the above requirements) is due upon completion of the type rating course aircraft base training.
€10,000 EUR is due prior to completing the first flight on line from the right seat as an A320 First Officer.
No VAT / taxes are to be added to the above costs.
APPLICATION PROCEDURE
Only if you have availability for assessment on January 9 and to start the program in January 2020 with funding to pay for the program in place, you can apply by replying to this email and attaching scanned color files (JPG or PDF format) of the following documents:
Aviation Resume including breakdown between aircraft flight time and simulator time
EASA License
EASA First Class Medical
ICAO English Certificate
MCC Certificate
EU Passport
Last 3 Logbook Pages
Should some of these documents not be current, you can still apply for the program but will need to renew expired document(s) prior to starting the program in January 2020.
Pilots whose documents are selected will be notified accordingly. Airline details will only be provided to pilots whose documents are selected.
PROGRAM INFORMATION
Pilots whose documents are selected by our partner airline in December will take our EASA partner airline's assessment on Hanuary 9 in Europe.
Pending satisfactory airline's assessment, pilots will start the EASA A320 type rating course including aircraft base training with our partner airline's TRI/TREs in January 2020 in Europe.
Upon satisfactory completion of the airline's End of Course Check, pilots will then attend our partner airline's EASA Operator Conversion Course in Europe followed by A320 First Officer line training and EASA line check consisting of 100 block hours or 40 sectors minimum (whichever comes first).
Pilots can be assigned to any base of our EASA partner airline in Europe and/or Asia.
During line flying, pilots with less than 300 hours experience as an A320 right seat First Officer receive a fixed monthly income including per diems of €500 Euros.
Once pilots reach 300 hours experience as an A320 right seat First Officer, pilots then receive the following:
€1,500 Euros fixed monthly income including per diems
€20 Euros per block hour completed as a First Officer
€40 Euros per day of standby duty not followed by flying duty
From the time pilots start the EASA Operator Conversion Course until completion of the 500 hour program, pilots receive free housing. During the type rating course, pilots can obtain housing for about €50 EUR per night at a nearby hotel.
During overnights while on duty, airline covers transportation and hotel room.
Pilots will be considered for permanent employment upon completion of the 500 hours.
REQUIREMENTS
European Union Passport (UK passport is accepted)
EASA Frozen ATPL
MCC
ICAO English Level 4 or Higher Certificate
EASA First Class Medical
No Age or Minimum Flight Time Requirement
PRICE
Airline Simulator Assessment: About €500 EUR
For Pilots Meeting At Least One of the Following Requirements: €53,500 EUR
Hold the EASA Full ATPL
OR
Have Completed At Least 500 Hours of Total Aircraft Flight Time (excluding any simulator time)
OR
Have Completed At Least 200 Hours of Multi Engine Aircraft Flight Time (excluding any simulator time)
OR
Have Completed At Least 50 Hour of Turboprop and/or Turbojet Aircraft Flight Time (excluding any simulator time)
OR
Hold a Turbojet or Turboprop Type Rating in a Multi Crew Certified Aircraft
OR
Hold the ICAO English Level 6
For Pilots NOT Meeting At Least One of the ABOVE Requirements: €59,500 EUR
PAYMENT PLAN
About €500 EUR is due after pilot's documents are selected by our partner airline and before taking the assessment.
€27,500 EUR is due after passing the airline's simulator assessment and prior to starting the type rating course.
€22,000 EUR (€16,000 EUR for pilots meeting one of the above requirements) is due upon completion of the type rating course aircraft base training.
€10,000 EUR is due prior to completing the first flight on line from the right seat as an A320 First Officer.
No VAT / taxes are to be added to the above costs.
APPLICATION PROCEDURE
Only if you have availability for assessment on January 9 and to start the program in January 2020 with funding to pay for the program in place, you can apply by replying to this email and attaching scanned color files (JPG or PDF format) of the following documents:
Aviation Resume including breakdown between aircraft flight time and simulator time
EASA License
EASA First Class Medical
ICAO English Certificate
MCC Certificate
EU Passport
Last 3 Logbook Pages
Should some of these documents not be current, you can still apply for the program but will need to renew expired document(s) prior to starting the program in January 2020.
Pilots whose documents are selected will be notified accordingly. Airline details will only be provided to pilots whose documents are selected.
Re: Merci les Lines Training !
On reçoit les mêmes mails
Autant les 30 000€ avec emploi garanti sur ATR c'était à la limite de l'acceptable, la paie étant pas fameuse, autant là c'est n'importe quoi...
C'est qui la compagnie derrière?
Autant les 30 000€ avec emploi garanti sur ATR c'était à la limite de l'acceptable, la paie étant pas fameuse, autant là c'est n'importe quoi...
C'est qui la compagnie derrière?
Re: Merci les Lines Training !
Smartlynx ou Avion Express, ce genre de boîte de merde.
-
- Chef pilote posteur
- Messages : 508
- Enregistré le : 17 mai 2011, 00:53
Re: Merci les Lines Training !
J'avais le souvenir de nanospit qui disait que Smartlynx ne faisait pas payer le LT, mais entre 53500 et 59500 la QT si c'était eux, ça ferait une belle QT... Déjà vu cela dit.
(Pour le cas ATR plus haut, crosschecker n'a rien donné, parcaviation est bien CAE mais ATR ne sait pas qui est derrière quand ils font du dry avec leurs simu, les instructeurs n'étant pas de chez eux of course - Combien d'intermédiaires se rincent dans l'histoire...)
100€ à celui qui arrive à trouver les contrats signés reliant tout le monde sur l'annonce de LeMytheMosh. On va taper des affiches "WANTED"...
edit: je précise bien que si c'était eux (concernant Smartlynx), les prix à la QT auraient été surprenant, qu'on ne me fasse pas mettre en doute les contributions de Nanospit (merci à lui d'ailleurs)
(Pour le cas ATR plus haut, crosschecker n'a rien donné, parcaviation est bien CAE mais ATR ne sait pas qui est derrière quand ils font du dry avec leurs simu, les instructeurs n'étant pas de chez eux of course - Combien d'intermédiaires se rincent dans l'histoire...)
100€ à celui qui arrive à trouver les contrats signés reliant tout le monde sur l'annonce de LeMytheMosh. On va taper des affiches "WANTED"...
edit: je précise bien que si c'était eux (concernant Smartlynx), les prix à la QT auraient été surprenant, qu'on ne me fasse pas mettre en doute les contributions de Nanospit (merci à lui d'ailleurs)
Modifié en dernier par CockpitSeeker le 04 janv. 2020, 21:32, modifié 1 fois.
cockpitseeker - hire us (and sign the petition) !
Re: Merci les Lines Training !
Le prérequis obligatoire de parler Français devrait indiquer une compagnie Française ou à minima Francophone pour l'ATR.
Il doit pas y avoir 36 opérateurs d'ATR dans cette situation, cela dit je n'ai pas cherché plus loin...
Il doit pas y avoir 36 opérateurs d'ATR dans cette situation, cela dit je n'ai pas cherché plus loin...
-
- Captain posteur
- Messages : 281
- Enregistré le : 19 avr. 2017, 18:44
- Âge : 38
Re: Merci les Lines Training !
Ce n'est effectivement pas SmartLynx.CockpitSeeker a écrit :J'avais le souvenir de nanospit qui disait que Smartlynx ne faisait pas payer le LT, mais entre 53500 et 59500 la QT si c'était eux, ça ferait une belle QT... Déjà vu cela dit.
(Pour le cas ATR plus haut, crosschecker n'a rien donné, parcaviation est bien CAE mais ATR ne sait pas qui est derrière quand ils font du dry avec leurs simu, les instructeurs n'étant pas de chez eux of course - Combien d'intermédiaires se rincent dans l'histoire...)
100€ à celui qui arrive à trouver les contrats signés reliant tout le monde sur l'annonce de LeMytheMosh. On va taper des affiches "WANTED"...
Seul la QT est payante, 2 formules :
- 20k avec le job mais salaire pas terrible
- 30k avec 80% de chance d'avoir le job avec salaire normal
Certains, avant de dire en public que ce sont des boites de merde, devraient se renseigner avant
Re: Merci les Lines Training !
Probablement Avion Express ou GetJet
Il doit exister le même genre de contrat pourri avec Blue Air et Pegasus
Il doit exister le même genre de contrat pourri avec Blue Air et Pegasus
-
- Copilote posteur
- Messages : 90
- Enregistré le : 12 sept. 2019, 14:39
Re: Merci les Lines Training !
HelloAlphaFloor45 a écrit :Ce n'est effectivement pas SmartLynx.CockpitSeeker a écrit :J'avais le souvenir de nanospit qui disait que Smartlynx ne faisait pas payer le LT, mais entre 53500 et 59500 la QT si c'était eux, ça ferait une belle QT... Déjà vu cela dit.
(Pour le cas ATR plus haut, crosschecker n'a rien donné, parcaviation est bien CAE mais ATR ne sait pas qui est derrière quand ils font du dry avec leurs simu, les instructeurs n'étant pas de chez eux of course - Combien d'intermédiaires se rincent dans l'histoire...)
100€ à celui qui arrive à trouver les contrats signés reliant tout le monde sur l'annonce de LeMytheMosh. On va taper des affiches "WANTED"...
Seul la QT est payante, 2 formules :
- 20k avec le job mais salaire pas terrible
- 30k avec 80% de chance d'avoir le job avec salaire normal
Certains, avant de dire en public que ce sont des boites de merde, devraient se renseigner avant
Pourrais tu développer le salaire pas terrible pour les 20k ?
Merci
-
- Elève-pilote posteur
- Messages : 31
- Enregistré le : 30 sept. 2017, 16:08
- Localisation : Paris
Re: Merci les Lines Training !
Salut, d’apres ce que j’ai reçu: “50€ daily fee 0-500 BLH (season 1), 75€ daily fee 501-1500 BLH (season 2), 100€ 501-1500 BLH (season 3)”
-
- Sujets similaires
- Réponses
- Vues
- Dernier message
-
- 16 Réponses
- 2521 Vues
-
Dernier message par blue-constellation
-
- 9 Réponses
- 1520 Vues
-
Dernier message par Dan
-
- 1 Réponses
- 861 Vues
-
Dernier message par AeroFlex
-
- 0 Réponses
- 2062 Vues
-
Dernier message par lucyintheskywithairbus
-
- 1 Réponses
- 703 Vues
-
Dernier message par Jurow