TAF !
Modérateur : Big Brother
-
- Chef de secteur posteur
- Messages : 1109
- Enregistré le : 11 mars 2009, 21:49
- Localisation : Paris
Jumbo a écrit :Thomas tu contactes Irmak!
irmak.emlek@sunexpress.com
Tu lui fais un rrrrrrrrrrrrros bisou de la part de Jumbo![]()
+1niokilt a écrit :c'est justement ce monsieur qui m'a répondu, je n'ai rien inventé, mais évidemment, je ne suis qu'un tout petit pilote parmi tant d'autres....
Dear Our Pilot Candidate,
We would like to thank you for your interest shown to Sunexpress.
Unfortunately we are currently recruiting only local people for the first officer position.
However we will keep your application in our application pool and will consider it if we recruit again foreign first officers.
Kind Regards
Irmak YETGIN
Pour les FO de moins de 1500h en turquie: Il me semblait avoir lu sur la page de Sunexpress en turquie de PPJN qu'il souhaitait (la dgac turque) ne prendre en particulier que des locaux (c'est peut etre pas 1500h ou bien je sais plus, vérifiez sachant que ces infos valent ce qu'elles valent).
Sinon sur PPRuNe (toujours de la rumeur, ça vaut ce que ça vaut):
http://www.pprune.org/interviews-jobs-s ... urkey.html
Sinon sur PPRuNe (toujours de la rumeur, ça vaut ce que ça vaut):
http://www.pprune.org/interviews-jobs-s ... urkey.html
Apparemment c'est du total:
Current Situation (SunExpress):
No more ab-initio pilots, turkish DGCA requirement min.1500 tt for foreign FOs 23/Jun/12
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/SunExpress
Current Situation (SunExpress):
No more ab-initio pilots, turkish DGCA requirement min.1500 tt for foreign FOs 23/Jun/12
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/SunExpress
niokilt a écrit :MRA38746 a écrit :1500 heures de quoi ?niokilt a écrit :j'ai plus de 1500 heures...il précise pas, j'ai pas précisé...Pour les FO de moins de 1500h en turquie
Je te demandais sur quel type d'avion tu voles. 1500 heures de piston ou bimoteur ou turboprop ou reacteur ce n'est pas la même chose. Mais en jetant un coup d'oeil sur ton profil je vois que tu fais du beech.
-
- Copilote posteur
- Messages : 125
- Enregistré le : 16 févr. 2010, 17:34
- Localisation : rueil malmaison
- Âge : 44
MRA, je me fiche pas mal de sun express,(il y a bien d'autres boites) ce que je voulais montrer a travers mes posts, c'est la réponse bidon de la boite qui n'embauche sois disant que des locaux ... d'où le fait de ne pas avoir répondu directement à ta question sur les 1500 heures sachant en plus que l'annonce ne demandait rien
mais oui je vole sur beech
mais oui je vole sur beech
-
Auteur du sujetJumbo
- Chef de secteur posteur
- Messages : 2673
- Enregistré le : 13 sept. 2008, 17:25
- Localisation : MRS
PILOTE ECHO RADAR BORDEAUX
Société de formation recherche 1 PER .
Dispo immédiate demandée .
Mission: tenir rôle d'1 ou plusieurs pilotes dans des simulations de contrôle aérien .
Profil: pilotes CPL IR et anglais 4 OACI mini ( ou ex contrôleurs , ex pilotes mil ... )
lieu travail : aéroport Bordeaux Mérignac
Résider impératif Bordeaux ou proche
CDD temps partiel
Adresser CV et LM par mail.
ATC
bruno.riviere@pyrenet.fr
Société de formation recherche 1 PER .
Dispo immédiate demandée .
Mission: tenir rôle d'1 ou plusieurs pilotes dans des simulations de contrôle aérien .
Profil: pilotes CPL IR et anglais 4 OACI mini ( ou ex contrôleurs , ex pilotes mil ... )
lieu travail : aéroport Bordeaux Mérignac
Résider impératif Bordeaux ou proche
CDD temps partiel
Adresser CV et LM par mail.
ATC
bruno.riviere@pyrenet.fr
La mienne est plus grosse que la votre .
DEC Airbus A380
Position: Captain Airbus A380
Assignment: Skymark Airlines Co., Ltd., Japan - (SKY) (BC)
Flight Base: Tokyo.
Length of Assignment: Three years plus training for initial contract. Renewal is expected, but not guaranteed.
Qualification Requirements:
1) Airline Transport Pilot License (“ATPL”) from ICAO recognized country.
2) Type Rating and 1500 PIC in the following A/C
B717,B737-400 to 900, B757, B767, B744, B777, B787,
A320, A321, A330, A340, A380, MD90,MD-11, EMB145
to 195, CRJ200 to CRJ1000NG
3) 5000 hours minimum total Pilot flight time. 1500 hours minimum total PIC time.
4) Captain Position in last Flight Experience. (Most cases)
5) Max age: 60 or below at Class start for ICAO ATPL.
6) Current or Recent Airline operational experience.
7) Last Flight Experience within last 1 1/2 years.
First Class Medical Certificate. (ICAO)
9) Radio License issued by member of ITU.
9)ICAO English Proficiency Certificate. (Or equivalent)
10) Letter(s)of reference. (On Request)
11)Note:Special consideration may be made for pilots with a JCAB - ATPL License.
Compensation:
75Hour Guarantee: US$8,000 month
Contract Completion Bonus: US$9,000.00
Overtime Rate: $106.67/hour over 75 hours (Line Captain Rate)
Flight Per Diem: Japanese Yen 150,000/month flat rate Per Month.
Schedule: 20 Days on and 10 days off and free from duty each month.
(Off days assigned in Blocks to allow for Home travel)
Uniforms: To be provided by airline.
Contact : fcl@iasco-global.com
Website : iasco-global.com
Phone : +1 253-474-0497
http://www.latestpilotjobs.com/jobs/view/id/2178.html
Pour quelqu'un qui rentre comme cadet chez RYR à 20 ans ( et j'en connais plusieurs ), ça deviens possible d'arriver aux minimas requis et passer captain A380 avant la trentaine
Assignment: Skymark Airlines Co., Ltd., Japan - (SKY) (BC)
Flight Base: Tokyo.
Length of Assignment: Three years plus training for initial contract. Renewal is expected, but not guaranteed.
Qualification Requirements:
1) Airline Transport Pilot License (“ATPL”) from ICAO recognized country.
2) Type Rating and 1500 PIC in the following A/C
B717,B737-400 to 900, B757, B767, B744, B777, B787,
A320, A321, A330, A340, A380, MD90,MD-11, EMB145
to 195, CRJ200 to CRJ1000NG
3) 5000 hours minimum total Pilot flight time. 1500 hours minimum total PIC time.
4) Captain Position in last Flight Experience. (Most cases)
5) Max age: 60 or below at Class start for ICAO ATPL.
6) Current or Recent Airline operational experience.
7) Last Flight Experience within last 1 1/2 years.
9) Radio License issued by member of ITU.
9)ICAO English Proficiency Certificate. (Or equivalent)
10) Letter(s)of reference. (On Request)
11)Note:Special consideration may be made for pilots with a JCAB - ATPL License.
Compensation:
75Hour Guarantee: US$8,000 month
Contract Completion Bonus: US$9,000.00
Overtime Rate: $106.67/hour over 75 hours (Line Captain Rate)
Flight Per Diem: Japanese Yen 150,000/month flat rate Per Month.
Schedule: 20 Days on and 10 days off and free from duty each month.
(Off days assigned in Blocks to allow for Home travel)
Uniforms: To be provided by airline.
Contact : fcl@iasco-global.com
Website : iasco-global.com
Phone : +1 253-474-0497
http://www.latestpilotjobs.com/jobs/view/id/2178.html
Pour quelqu'un qui rentre comme cadet chez RYR à 20 ans ( et j'en connais plusieurs ), ça deviens possible d'arriver aux minimas requis et passer captain A380 avant la trentaine
Il y a depuis très longtemps des liaisons très courtes en gros porteur au Japon. Pendant des années ça s'est fait en 747 config très haute densité, là ils passent à l'A380. Apparemment ça posait (pose) de gros problèmes de potentiel, ces avions étant faits pour supporter de longues heures de vol vs un faible nombre de cycles.
-
- Elève-pilote posteur
- Messages : 14
- Enregistré le : 04 oct. 2012, 02:41
Non Type-rated 737NG First officers (Low hour) - Europe and Canada
We are now recruiting for low hour 737NG First officers for a leading charter airline operating in Europe and Canada, paying a salary of up to £37,000 + Relocation package, offering excellent career development opportunities.
Type rating is paid for by the carrier
Requirements :-
- Valid EASA/JAA ATPL or (f)ATPL
- Current CPL/IR or willing to renew at own cost
- Glass cockpit experience preferred
- MCC Course completion preferred
Please apply today by sending your CV to carl@candm.co.uk or call 0161 871 0397 to discuss further.
We are now recruiting for low hour 737NG First officers for a leading charter airline operating in Europe and Canada, paying a salary of up to £37,000 + Relocation package, offering excellent career development opportunities.
Type rating is paid for by the carrier
Requirements :-
- Valid EASA/JAA ATPL or (f)ATPL
- Current CPL/IR or willing to renew at own cost
- Glass cockpit experience preferred
- MCC Course completion preferred
Please apply today by sending your CV to carl@candm.co.uk or call 0161 871 0397 to discuss further.