Etude pilote de ligne au USA

Devenir Pilote de Ligne de l'autre côté de l'Atlantique, aux USA.

Modérateur : Big Brother

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nicnic
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Message par nicnic »

J'ai peut être dit une bêtise,

Deux compagnons d'aventure on passé leur ATP juste avant que la réglementation de change dans les jours à venir mais il ne me semble pas avoir entendu qu'ils allaient passer un oral.

De même que l'examen en vol pour l'ATP, ou alors une fois le quota des 1500 hdv passé.

Si quelqu'un peu confirmer ;)
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excelaviation
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Message par excelaviation »

Salut,

Pour passer l'ATP FAA, il faut:
-un examen ecrit (soit 135 soit 121)
-un examen oral avec un Inpecteur FAA ou un DPE, suivi
-d'un examen en vol
Tout ca sans parler des minimums (1500h, 500, 100, 75)

Les pre-requis pour passer l'ATP vont changer sous peu egalement, et vont devenir beaucoup plus contraignants (ainsi que couteux, car un certain nombre d'heures devra etre fait dans un Sim ou FTD), donc un conseil, si vous avez les minimas pour passer le test des maintenant, faites le!!

More clearly defined what a graduate has to present
at the time of the practical test to show eligibility for a
restricted privileges ATP certificate.

1. Academic training: 30 hours;
2. FSTD training: 10 hours
Æ Level C or higher FFS: 6 hours;
Æ Level 4 or higher FTD: 4 hours; and
3. Advisory circular 61–ATP.
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nicnic
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Message par nicnic »

Merci pour le complément d'info !

Tiens dernière question pour l'ATP, la réglementation change à partir de demain ou dans 15 jours ? Question qu'on se pose avec les instructeurs et les collègues ...
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excelaviation
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Message par excelaviation »

Salut,

La reglementation qui demande un ATP pour tous les SIC dans une Part 121 change demain.

Les nouveaux minimas requis pour l'ATP changent le 31 Juillet, 2014.
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nicnic
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Message par nicnic »

merci bien ;)
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Message par gogo347 »

gogo347 a écrit :A ok, donc après si je fait mes heures en tant qu'instructeur dans l'école ou j'ai était formé et que apres quand j'ai suffisament d'heures je peux postuler dans une compagnie ?
Si quelqu'un pourrait m'amener une réponse sa serais cool ! merci
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nicnic
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Message par nicnic »

Oui. Tu as ta réponse mon grand :)
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Message par gogo347 »

Ok. Merci beaucoup de votre aide à tous ! Cela ma clairement éclaircie !!
Encore merci et bonne soirée !
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Message par gogo347 »

Salut,

Je suis désolé de relancer le sujet, mais je voudrais savoir, comme toujours dit plus haut, je suis anglais, j'ai le passeport américain donc la nationalité donc pas besoin de la Green Card, car je suis citoyen américain.

Je voudrais savoir, si je souhaitais devenir pilote de chasse aux Etats-Unis "US Air Force" ou "US Navy", qu'elles seraient les préavis, niveau d'études, financement..

Mon cas est un peu particulier vu que j'ai déjà la nationalité. Et je n'ai rien trouvé sur le web..

Bonne soirée ! ;)

Matthew.
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chti71
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Message par chti71 »

USAF:

http://www.afrotc.com/program-requirements

http://www.airforce.com/careers/detail/pilot/

http://www.academyadmissions.com

USAF Recruiting Station in Europe:

TSgt Shanna Peters
TSgt Zachary Tift
Ramstein AB, Germany
Building 2301
Phone number: 49-637147-3430
Email: 319rcs.h-flight@ramstein.af.mil

---------------------------------------------------------

USN:

http://www.navy.com/careers/aviation/na ... ators.html

http://www.cnatra.navy.mil/images/ppln_pilot.jpg

Citizenship
An individual aiming to become a navy pilot must be a US citizen. In case, you're not a US citizen, you can apply for becoming a US citizen, irrespective of how long you have been living in the US. You must contact the U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) for more information on seeking a US citizenship.

Minimum Age
Navy, just like army, has a cut off age for entry. While enlisting in the navy, one must be at least 18 years of age. By the age of 28, you must be commissioned as an officer. Age waivers are available in certain circumstances; however, for most of the cases, 18 and 28 years are the limits.

Minimum Height
Height is the major factor for deciding the plane a candidate will fly, after he has been considered eligible. If you're too short, you may be rejected. Nevertheless, in general navy pilots are not disqualified only because of heights. Also, height requirements are not gender specific. Size requirements in US navy are tested by a series of methods called anthropometric measurements. The requirement of pilot height for applicants is in between 62" to 77".

Vision Power
Ideal requirements for proper eye vision for navy pilot is 20/40; however, it can be correctable to 20/20. Candidates should not be color blind or they must not have any major eyesight problems or difficulties in depth perception. In some cases, navy accepts candidates who have gone through laser eye surgery, however.

Minimum Educational Qualifications
Minimum bachelor's degree earned at a civilian college or University or from the famed U.S. Naval Academy in Annapolis is essential to become a navy pilot.

Commissioning Requirements
To become a navy pilot, you need to be commissioned as an officer in navy. There are 3 ways to become a commissioned officer. You can enroll in Naval Reserve Officers' Training Program (ROTC) in an authorized college, wherein you'll be required to attend several courses related to navy studies along with your normal college syllabus. You'll also report to duties of midshipman during summers.

Another route to obtain commissioning degree is to take Officer Candidate School program that lasts for 12 weeks. In this program at the Naval Air Station in Pensacola, Fl, USA, candidates are introduced to basic rules and regulations of the US navy. The most rigorous program is that of the U.S. Naval Academy. Gaining an entry in the U.S. Naval Academy is extremely rewarding. Only 10% of all the applicants gain entry in the US naval Academy, so you can estimate the level of competition.

Flight School Requirements
If you don't have a private or recreational pilot certification, it is essential for you to attend a flight school. You must complete this program successfully, before you can apply for aviators or pilot's position. In this program, you'll be given various flying instructions and you'll have to take 25 hours of flight training instructions. By the time your training ends, you'll gain specialization in flying a specific aircraft. There are certain variances in training hours and other factors and you need to go to the Navy website to know about all details.


---------------------------------------------------------------------------------------

US Army Pilot:

http://www.goarmy.com/careers-and-jobs/ ... ficer.html
Fly because you like to, if you are in it for the respect, prestige, recognition or money you may be disappointed.
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excelaviation
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Message par excelaviation »

Salut,

Personally, I think Navy is better than Air Force... :lol:
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Vsnake
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Message par Vsnake »

Où peut on voir les nouveaux pré requis qui passeront le 31 juillet pour l'ATP?

Actuellement c'est 1500h TT, 500h PIC, 100 Multi engine et 75? ??
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excelaviation
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Message par excelaviation »

Salut,

C'est dans les reglements FARs. Voici l'extrait que tu cherches.

§61.156 Training requirements: Airplane category—multiengine class rating or airplane type rating concurrently with airline transport pilot certificate.
After July 31, 2014, a person who applies for the knowledge test for an airline transport pilot certificate with an airplane category multiengine class rating must present a graduation certificate from an authorized training provider under part 121, 135, 141, or 142 of this chapter certifying the applicant has completed the following training in a course approved by the Administrator.

(a) Academic training. The applicant for the knowledge test must receive at least 30 hours of classroom instruction that includes the following:

(1) At least 8 hours of instruction on aerodynamics including high altitude operations;

(2) At least 2 hours of instruction on meteorology, including adverse weather phenomena and weather detection systems; and

(3) At least 14 hours of instruction on air carrier operations, including the following areas:

(i) Physiology;

(ii) Communications;

(iii) Checklist philosophy;

(iv) Operational control;

(v) Minimum equipment list/configuration deviation list;

(vi) Ground operations;

(vii) Turbine engines;

(viii) Transport category aircraft performance;

(ix) Automation, navigation, and flight path warning systems.

(4) At least 6 hours of instruction on leadership, professional development, crew resource management, and safety culture.

(b) FSTD training. The applicant for the knowledge test must receive at least 10 hours of training in a flight simulation training device qualified under part 60 of this chapter that represents a multiengine turbine airplane. The training must include the following:

(1) At least 6 hours of training in a Level C or higher full flight simulator qualified under part 60 of this chapter that represents a multiengine turbine airplane with a maximum takeoff weight of 40,000 pounds or greater. The training must include the following areas:

(i) Low energy states/stalls;

(ii) Upset recovery techniques; and

(iii) Adverse weather conditions, including icing, thunderstorms, and crosswinds with gusts.

(2) The remaining FSTD training may be completed in a Level 4 or higher flight simulation training device. The training must include the following areas:

(i) Navigation including flight management systems; and

(ii) Automation including autoflight.

(c) Deviation authority. The Administrator may issue deviation authority from the weight requirement in paragraph (b)(1) of this section upon a determination that the objectives of the training can be met in an alternative device.
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Vsnake
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Message par Vsnake »

Hello!

Thank you. Ca c'est les minima de cours théoriques mais qu'en est il des minima d'experience?
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excelaviation
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Message par excelaviation »

Salut,

Voici ce que tu recherches, enfin j'espere... Sinon, tu peux aussi faire quelques recherches sur le Net (http://www.ecfr.gov/cgi-bin/text-idx?c= ... tab_02.tpl).

61.159 Aeronautical experience: Airplane category rating.
(a) Except as provided in paragraphs (b), (c), and (d) of this section, a person who is applying for an airline transport pilot certificate with an airplane category and class rating must have at least 1,500 hours of total time as a pilot that includes at least:

(1) 500 hours of cross-country flight time.

(2) 100 hours of night flight time.

(3) 50 hours of flight time in the class of airplane for the rating sought. A maximum of 25 hours of training in a full flight simulator representing the class of airplane for the rating sought may be credited toward the flight time requirement of this paragraph if the training was accomplished as part of an approved training course in parts 121, 135, 141, or 142 of this chapter. A flight training device or aviation training device may not be used to satisfy this requirement.

(4) 75 hours of instrument flight time, in actual or simulated instrument conditions, subject to the following:

(i) Except as provided in paragraph (a)(4)(ii) of this section, an applicant may not receive credit for more than a total of 25 hours of simulated instrument time in a flight simulator or flight training device.

(ii) A maximum of 50 hours of training in a flight simulator or flight training device may be credited toward the instrument flight time requirements of paragraph (a)(4) of this section if the training was accomplished in a course conducted by a training center certificated under part 142 of this chapter.

(iii) Training in a flight simulator or flight training device must be accomplished in a flight simulator or flight training device, representing an airplane.

(5) 250 hours of flight time in an airplane as a pilot in command, or as second in command performing the duties of pilot in command while under the supervision of a pilot in command, or any combination thereof, which includes at least—

(i) 100 hours of cross-country flight time; and

(ii) 25 hours of night flight time.

(6) Not more than 100 hours of the total aeronautical experience requirements of paragraph (a) of this section or §61.160 may be obtained in a full flight simulator or flight training device provided the device represents an airplane and the aeronautical experience was accomplished as part of an approved training course in parts 121, 135, 141, or 142 of this chapter.

(b) A person who has performed at least 20 night takeoffs and landings to a full stop may substitute each additional night takeoff and landing to a full stop for 1 hour of night flight time to satisfy the requirements of paragraph (a)(2) of this section; however, not more than 25 hours of night flight time may be credited in this manner.

(c) A commercial pilot may credit the following second-in-command flight time or flight-engineer flight time toward the 1,500 hours of total time as a pilot required by paragraph (a) of this section:

(1) Second-in-command time, provided the time is acquired in an airplane—

(i) Required to have more than one pilot flight crewmember by the airplane's flight manual, type certificate, or the regulations under which the flight is being conducted;

(ii) Engaged in operations under subpart K of part 91, part 121, or part 135 of this chapter for which a second in command is required; or

(iii) That is required by the operating rules of this chapter to have more than one pilot flight crewmember.

(2) Flight-engineer time, provided the time—

(i) Is acquired in an airplane required to have a flight engineer by the airplane's flight manual or type certificate;

(ii) Is acquired while engaged in operations under part 121 of this chapter for which a flight engineer is required;

(iii) Is acquired while the person is participating in a pilot training program approved under part 121 of this chapter; and

(iv) Does not exceed more than 1 hour for each 3 hours of flight engineer flight time for a total credited time of no more than 500 hours.

(3) Flight-engineer time, provided the flight time—

(i) Is acquired as a U.S. Armed Forces' flight engineer crewmember in an airplane that requires a flight engineer crewmember by the flight manual;

(ii) Is acquired while the person is participating in a flight engineer crewmember training program for the U.S. Armed Forces; and

(iii) Does not exceed 1 hour for each 3 hours of flight engineer flight time for a total credited time of no more than 500 hours.

(d) An applicant is issued an airline transport pilot certificate with the limitation, “Holder does not meet the pilot in command aeronautical experience requirements of ICAO,” as prescribed under Article 39 of the Convention on International Civil Aviation, if the applicant does not meet the ICAO requirements contained in Annex 1 “Personnel Licensing” to the Convention on International Civil Aviation, but otherwise meets the aeronautical experience requirements of this section.

(e) An applicant is entitled to an airline transport pilot certificate without the ICAO limitation specified under paragraph (d) of this section when the applicant presents satisfactory evidence of having met the ICAO requirements under paragraph (d) of this section and otherwise meets the aeronautical experience requirements of this section.
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Vsnake
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Message par Vsnake »

Parfait, c'est ce que je me demandais.. Merci beaucoup!!! :)
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gogo347
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Message par gogo347 »

Super merci beaucoup les gars ! ;)
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tiptopone
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Message par tiptopone »

Salut à tous,

j'ai l'intention de suivre une formation de pilote de ligne aux USA ou au canada, j'ai une préférence pour la formation aux USA mais j'ai une certaine appréhension pour la compréhension total des cours aux states.

Car j'ai ne possède pas un niveau en anglais qui me permettra, je pense, de suivre ces cours avec une certaine aisance comme un anglophone.

Donc, je voudrais savoir si la formation aux states peut-être effectuée et réussie même avec un niveau moyen en anglais ?

Ou par rapport à mon cas, Est-il préférable d'effectuer cette formation au canada où il sera plus simple de suivre les cours ?


Merci d'avance pour vos réponses :)
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excelaviation
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Message par excelaviation »

Salut,

L'avantage de faire une formation aux US (un des avantages...), est l'Anglais. Personne n'est parfait en Anglais avant d'arriver, mais la progression dans la langue est assez rapide, en moyenne 6 mois, suivant ton environnement (si tu t'entoures de Francais, les progress seront lents...)

Et puis perso, je ne comprends pas la langue parlee au Quebec!! :lol:
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tiptopone
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Message par tiptopone »

Merci pour la réponse et cette pointe d'ironie !! mdr :D

Sinon tu aurais une bonne école aux states (bonne formation, bons instructeurs et prix raisonnable...) à me conseiller ?
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