Quand où ca?727 a écrit :reportage sur le discount et sur ryanair , me file la gerbe !
Ryanair en perte de vitesse?!
Modérateur : Big Brother
- 
				
warbirddreamer
- Copilote posteur
- Messages : 97
- Enregistré le : 10 sept. 2009, 14:46
- Localisation : Goma RDC
- Âge : 41
- Contact :
Du début jusqu'à 20 min à peu près...
Il n'y a qu'une chose à dire, MOL est un sacré bon gestionnaire, d'un point de vue administration il est vraiment fort: montage fiscal avec les contrats bricolés, négociation avec Boeing etc...
oui sa boite marche! Maintenant d'un point de vue éthique, ça fait longtemps qu'il est dans les bas fonds de la morale, et à force de faire ça il va finir par mettre la sécurité en danger pour de bon... et là on en reparlera aussi du low cost!
			
			
									
						
										
						Il n'y a qu'une chose à dire, MOL est un sacré bon gestionnaire, d'un point de vue administration il est vraiment fort: montage fiscal avec les contrats bricolés, négociation avec Boeing etc...
oui sa boite marche! Maintenant d'un point de vue éthique, ça fait longtemps qu'il est dans les bas fonds de la morale, et à force de faire ça il va finir par mettre la sécurité en danger pour de bon... et là on en reparlera aussi du low cost!
- 
				
Doudourambo
- Captain posteur
- Messages : 169
- Enregistré le : 21 oct. 2009, 19:14
- 
				
Jambon à l'os
- Elève-pilote posteur
- Messages : 23
- Enregistré le : 27 juin 2012, 18:46
C'etait pas la question à ce que je sacheMRA38746 a écrit :Ils arrivaient quand même à trouver des candidats direct entry captain ?bonodu06 a écrit :Les recrutements DEC (direct entry captain) sont arretés en effet , et les recrutements cadets à ce qu'on nous a dit diminués de moitié pour 2013
Pas trop haut , Pas trop vite !!!
			
						- 
				
Jumbo
- Chef de secteur posteur
- Messages : 2673
- Enregistré le : 13 sept. 2008, 17:25
- Localisation : MRS
Flybe and Ryanair plan to create new airline Flybe Ireland
Flybe, the loss-making British airline, and Ryanair have agreed to create Flybe Ireland, if the Irish low-cost carrier's bid for rival Aer Lingus is successful.
Flybe said on Wednesday the two had reached agreement over the possible transfer of aircraft, staff and routes.
The deal is part of Ryanair's attempt to win approval from the European Commission for its third attempt to take over Aer Lingus. The airline needs to make concessions to ensure Irish air travel remains competitive.
Flybe said it would pay Ryanair €1m (£866,000) for the newly created airline.
The deal would see Ryanair transfer to Flybe Ireland 43 European routes, at least nine Airbus A320 aircraft and an undisclosed number of flight crew, engineers, management and facilities to operate the business.
The Irish low-cost carrier will also provide Flybe Ireland with a cash injection of €100m and forward sales cash and liabilities worth around €50m.
Flybe, which is a low-cost regional airline group operating over 180 routes to 65 European airports, is looking to reduce its reliance on revenues from Britain.
"The terms of the deal negotiated ensure that Flybe Ireland will be a well-capitalised, well-funded company, enabling us to deliver upon that strategic aim," said Flybe chief executive Jim French.
Flybe said the deal was would move the airline away from its reliance on UK revenue and Flybe Ireland would start with around €150m of cash on the balance sheet.
However, Mr French added: "Before Flybe Ireland can come into being there are many hurdles to overcome, not least the EC accepting the remedies offered by Ryanair in its offer to take over Aer Lingus, and then the shareholders of Aer Lingus accepting an offer from Ryanair."
			
			
									
						
							Flybe, the loss-making British airline, and Ryanair have agreed to create Flybe Ireland, if the Irish low-cost carrier's bid for rival Aer Lingus is successful.
Flybe said on Wednesday the two had reached agreement over the possible transfer of aircraft, staff and routes.
The deal is part of Ryanair's attempt to win approval from the European Commission for its third attempt to take over Aer Lingus. The airline needs to make concessions to ensure Irish air travel remains competitive.
Flybe said it would pay Ryanair €1m (£866,000) for the newly created airline.
The deal would see Ryanair transfer to Flybe Ireland 43 European routes, at least nine Airbus A320 aircraft and an undisclosed number of flight crew, engineers, management and facilities to operate the business.
The Irish low-cost carrier will also provide Flybe Ireland with a cash injection of €100m and forward sales cash and liabilities worth around €50m.
Flybe, which is a low-cost regional airline group operating over 180 routes to 65 European airports, is looking to reduce its reliance on revenues from Britain.
"The terms of the deal negotiated ensure that Flybe Ireland will be a well-capitalised, well-funded company, enabling us to deliver upon that strategic aim," said Flybe chief executive Jim French.
Flybe said the deal was would move the airline away from its reliance on UK revenue and Flybe Ireland would start with around €150m of cash on the balance sheet.
However, Mr French added: "Before Flybe Ireland can come into being there are many hurdles to overcome, not least the EC accepting the remedies offered by Ryanair in its offer to take over Aer Lingus, and then the shareholders of Aer Lingus accepting an offer from Ryanair."
La mienne est plus grosse que la votre .
			
						- 
				
Air France One
- Chef de secteur posteur
- Messages : 1490
- Enregistré le : 13 mai 2006, 02:00
Ça y est c'est officiel, il ne sera plus possible de déposer de candidature après le 31 mars 2013. Ça ne veut pas forcément dire que les recrutements s'arrêtent après cette date.Doudourambo a écrit :PPrune et Pjn disent que Ryanair stoppe les recrutements après avril 2013, quelqu'un de chez eux peut confirmer?
Source : ryanair.comCadet Recruitment
In light of reduced requirement for cadet pilots in the 2013/2014 recruitment period and the overwhelming demand for places on the cadet programme, the cadet application portal will close from 1st April 2013 until further notice.
All applicants who meet the below criteria and wish to apply should do so before 1st April 2013. Candidates must have completed all aspects of their training before applying for a cadet position.
Candidates must:
hold a valid JAR-FCL CPL and be willing to convert to an Irish JAR-FCL CPL, *
have completed the theoretical knowledge for the ATPL(A) licence,
hold a certificate of satisfactory completion of an MCC course and,
have a valid multi-engine instrument rating.
If you meet the above requirements and wish to apply the programme, you can do so on the CAE website (https://pilot.cae.com/Programs/Ryanair.aspx).
*Note: Due to the introduction of EU Commission Regulation No. 1178/2011 on the 8th of April 2012, which restricts airlines' ability to conduct checks on holders of EASA Part-FCL Licenses, holders of Part-FCL licenses are eligible to apply but, if successful, will only be offered training course places commencing after 8th April 2013 and only if that EASA PART FCL Licence can be transferred to an IAA issued EASA PART FCL Licence.
Ryanair is an equal opportunities employer. Applications for employment can only be made through the channels detailed on this website. Applicants who canvass (by phone, direct contact or through existing employees) will be disqualified. Please note that due to the high volume of assessments, Ryanair operates a policy of not providing reasons or explanations to unsuccessful applicants after assessment.
Source Ryanair LOL LOL LOL
Tu peux dormir tranquille.
1) Ryanair gagne de l'argent en vendant ses QT
2) Ryanair gagne de l'argent en faisant voler a max les moins de 500 heures on type
3) Ryanair n'emploie pas la plupart de ses cadets. Ce sont presque tous des contractors qui coute que dalle à Ryanair. Si le type est en stand by, malade, en vacances où à un mariage il n'est pas payé à la fin du mois.
4) Ryanair a besoin de recruter des centaines et des centaines de cadets pour ouvrir en grand les portes de sorties à tous ceux qui rouspètent ou qui veulent aller dans d'autres boites (Par ex chez Air Baltic ou Korean Air)
5)Ryanair ment. Ils mentent à leurs passagers, ils mentent à leurs employés, ils mentent à la presse, ils mentent à Airbus, ils mentent à Boeing, ils mentent aux regions, ils mentent à l'UE, ils mentent à tout le monde.
Avec ce petit warning, ils vont juste booster les candidatures et puis à 1 semaine du jour J ils diront qu'ils diront tout simplement que les recrutement reprennent.
			
			
									
						
										
						Tu peux dormir tranquille.
1) Ryanair gagne de l'argent en vendant ses QT
2) Ryanair gagne de l'argent en faisant voler a max les moins de 500 heures on type
3) Ryanair n'emploie pas la plupart de ses cadets. Ce sont presque tous des contractors qui coute que dalle à Ryanair. Si le type est en stand by, malade, en vacances où à un mariage il n'est pas payé à la fin du mois.
4) Ryanair a besoin de recruter des centaines et des centaines de cadets pour ouvrir en grand les portes de sorties à tous ceux qui rouspètent ou qui veulent aller dans d'autres boites (Par ex chez Air Baltic ou Korean Air)
5)Ryanair ment. Ils mentent à leurs passagers, ils mentent à leurs employés, ils mentent à la presse, ils mentent à Airbus, ils mentent à Boeing, ils mentent aux regions, ils mentent à l'UE, ils mentent à tout le monde.
Avec ce petit warning, ils vont juste booster les candidatures et puis à 1 semaine du jour J ils diront qu'ils diront tout simplement que les recrutement reprennent.
- 
				
Air France One
- Chef de secteur posteur
- Messages : 1490
- Enregistré le : 13 mai 2006, 02:00
Heureusement que MRA est là ...MRA38746 a écrit :Source Ryanair LOL LOL LOL
Tu peux dormir tranquille.
1) Ryanair gagne de l'argent en vendant ses QT
2) Ryanair gagne de l'argent en faisant voler a max les moins de 500 heures on type
3) Ryanair n'emploie pas la plupart de ses cadets. Ce sont presque tous des contractors qui coute que dalle à Ryanair. Si le type est en stand by, malade, en vacances où à un mariage il n'est pas payé à la fin du mois.
4) Ryanair a besoin de recruter des centaines et des centaines de cadets pour ouvrir en grand les portes de sorties à tous ceux qui rouspètent ou qui veulent aller dans d'autres boites (Par ex chez Air Baltic ou Korean Air)
5)Ryanair ment. Ils mentent à leurs passagers, ils mentent à leurs employés, ils mentent à la presse, ils mentent à Airbus, ils mentent à Boeing, ils mentent aux regions, ils mentent à l'UE, ils mentent à tout le monde.
Avec ce petit warning, ils vont juste booster les candidatures et puis à 1 semaine du jour J ils diront qu'ils diront tout simplement que les recrutement reprennent.
Ou irait le monde sans ses conseils avisés
PS: Change un peu le disque ...
Pas trop haut , Pas trop vite !!!
			
						- 
				
Echo-Delta
- Chef de secteur posteur
- Messages : 768
- Enregistré le : 21 sept. 2007, 18:06
- 
					- Sujets similaires
- Réponses
- Vues
- Dernier message
 
- 
						
- 6 Réponses
- 3233 Vues
- 
								Dernier message par Tofly2leretour																			
											
										
																		
 
 
- 
						
- 2 Réponses
- 1783 Vues
- 
								Dernier message par corinne06																			
											
										
																		
 
 
- 
						
- 2 Réponses
- 1249 Vues
- 
								Dernier message par Alphaero																			
											
										
																		
 
 
- 
						
- 0 Réponses
- 1408 Vues
- 
								Dernier message par ZeGonzo																			
											
										
																		
 
 
- 
						
- 8 Réponses
- 4052 Vues
- 
								Dernier message par chamalo62																			
											
										
																		
 
 





