TAF !
Modérateur : Big Brother
-
- Chef de secteur posteur
SECOND OFFICER
- CPL/IR (frozen ATPL) issued by a JAA state or another authority accepted by the LBA
- A valid medical certificate by a physician approved by the issuing authority
- Must have the right to work and live in the European Union
- Proficient in English & German
Aircraft type : Boeing 777
Pilots without B777 Type Rate will receive a training contract prior to the contract of employment. During the training period the salary will be 70% of the target salary. Training costs are shared equally between AeroLogic and the pilot.
http://www.aircrewjobs.de/#seite_appl_requ.htmlSecond Officers can expect promotion to First Officer after 1,000 hours on the Boeing 777. This will generally occur after about 1.5 years
AeroLogic mostly serves destinations in Asia and the USA. AeroLogic has a daily connection to Hong Kong and several connections to Bangkok, Singapore, Shanghai, Atlanta, Chicago, Houston and Los Angeles.
Second Officer
RESPONSIBILITIES
Pilot Flying ( PF ) and Pilot Monitoring ( PM ) duties during cruise flight above FL 200 relieving the First Officer.
-
- Elève-pilote posteur
http://www.latestpilotjobs.com/jobs/view/id/2288.html
Allez voir un peu cette annonce de citilink...
Maintenant il faut entre 250h min et 499 hrs max sur type... le prérequis qui tue.
( le fake est proche puisque une fois contacté: l'annonce ne vient pas d'eux...mini 500hrs sur type et 1500hrs demandées)
Maintenant il faut entre 250h min et 499 hrs max sur type... le prérequis qui tue.
( le fake est proche puisque une fois contacté: l'annonce ne vient pas d'eux...mini 500hrs sur type et 1500hrs demandées)
-
- Captain posteur
250H sur type c'est une exigence de la DGAC Indonésienne depuis mi janvierertach a écrit :http://www.latestpilotjobs.com/jobs/view/id/2288.html
Jean Bart, "Toujour plus loin toujours plus haut.."(Meloman, 1994)
je parlais plutôt des 499 hrs maxJean Bart a écrit :250H sur type c'est une exigence de la DGAC Indonésienne depuis mi janvierertach a écrit :http://www.latestpilotjobs.com/jobs/view/id/2288.html
-
J'ai un jour eu la chance de faire une sélection pour faire de l'affaire, et le recruteur me reprochait d'avoir un poil trop d'heures (je passais la barre des 1000h à l'époque).
En creusant un peu, il m'a avoué que c'était pour un poste de copi pendant au moins 3 ans, et qu'à terme j'allais avoir plus d'heures que les jeunes Cdb !

En creusant un peu, il m'a avoué que c'était pour un poste de copi pendant au moins 3 ans, et qu'à terme j'allais avoir plus d'heures que les jeunes Cdb !
c'est vrai que sur ce coup la, pas de bol... ^^ToMs a écrit :J'ai un jour eu la chance de faire une sélection pour faire de l'affaire, et le recruteur me reprochait d'avoir un poil trop d'heures (je passais la barre des 1000h à l'époque).
-
Auteur du sujetJumbo
ExecuJet Europe AG are looking for a Basel based aircraft for a CESSNA CJ2+ 525A FIRST OFFICER
This position requires, amongst others:
Male with an age between 21 and 30 years old
European citizen
Living max. 1 hour car drive around LFSB (Airport of Basel)
Min. English and German Language Prof. level 4
Min. valid CPL / IR with frozen ATPL and MCC mandatory
VFR experience is mandatory
Preference will be given to those with a successful completion of Swiss Aviation Training or Swiss Military Training
Key points of aircraft operation:
Homebase Basel
Unscheduled flights (private owner + charter)
Main area of operation is Europe
The applicant should posses a well developed customer service orientation and a sense of discretion. Diplomatic behaviour under stress, intercultural competence and excellent communications skills are necessary.
Start of employment: 01 May 2013
Suitable candidates meeting the above mentioned requirements are kindly requested to forward their CV, copy of license, medical and minimum of two references via e-mail to: crew.application@execujet.eu
QT non demandée ...
This position requires, amongst others:
Male with an age between 21 and 30 years old
European citizen
Living max. 1 hour car drive around LFSB (Airport of Basel)
Min. English and German Language Prof. level 4
Min. valid CPL / IR with frozen ATPL and MCC mandatory
VFR experience is mandatory
Preference will be given to those with a successful completion of Swiss Aviation Training or Swiss Military Training
Key points of aircraft operation:
Homebase Basel
Unscheduled flights (private owner + charter)
Main area of operation is Europe
The applicant should posses a well developed customer service orientation and a sense of discretion. Diplomatic behaviour under stress, intercultural competence and excellent communications skills are necessary.
Start of employment: 01 May 2013
Suitable candidates meeting the above mentioned requirements are kindly requested to forward their CV, copy of license, medical and minimum of two references via e-mail to: crew.application@execujet.eu
QT non demandée ...
La mienne est plus grosse que la votre .
Je ne comprends pas, qu'est-ce qu'ils demandent de si extraordinaire?rewind a écrit :Tout ça pour un copi CJ2, ils veulent pas une qualif cosmonaute tant qu'on y est!!!!
N'importe quoi!!!!
Savoir parler Allemand? Ca peut être une requête du proprio de l'avion. Savoir parler Français est une des conditions pour bosser sur mon avion...
Habiter près de Bâle? Le proprio ne veut pas payer l'hôtel et les mises en place de son équipage, rien de choquant. Il n'est pas écrit que tu ne peux pas être embauché puis déménager
30 ans max je suis d'accord c'est bizarre. Peut-être que le captain est jeune...
Rien de bien méchant en somme, et plutôt accessible pour les Suisses ou les Allemands qui vivent dans le coin, voire pour les Français qui maîtrisent le Schpountz.
Pour info, Execujet est une des meilleures boîtes d'aviation d'affaires en Europe...
-