donc, à en conclure que logiquement, ce sont ces gars là, qualifiés et AELisés qui seront prioritaires si ça embauche a la fin de l'année...5 Rings a écrit :Les infos à ce sujet sont rares et peu fiables, cependant un certain nombre (à préciser donc) vont entrer en QT et faire ensuite les 40 étapes d'AEL pour que la CAA puisse leur délivrer un CPL-IR (et non plus une MPL), et à l'issue seront libre de tout engagement, et donc lâché sur le marché...Blackberry a écrit :5 Rings, qu'en est-il au sujet des cadets déjà formés qui attendent depuis plus de 6 mois d'entrer en TR et à qui on a fait comprendre que ce serait bien pour eux de regarder ailleurs ? Le futur s'éclaircit un peu pour eux ?
C'est la version actuelle.
TAF !
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Pour répondre a l'ami Sherpa ...
Our Pilot Selection Process is intended to find motivated and highly skilled Flight Crew Members.
The process is based on the following steps which are selective:
1. Technical competencies interview
2. English language knowledge assessment
3. Technical IT based knowledge test
Evaluation of results and first decision making by Darwin Airline Selection Board Members
4. Psychological assessment
5. Basic flying assessment SFTD
6. Humanistic interview
Please Note :
The first interview, the English language assessment and the technical knowledge test are free of charge.
If the candidate has been confirmed to continue after having successfully passed the first part of the selection, the
candidate will be asked to pay a contribution fee of CHF 400 (
) for the upcoming second part of the selection.
The amount will be deducted from the total costs of training if the pilot is going to be employed
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1. Technical competencies interview
2. English language knowledge assessment
3. Technical IT based knowledge test
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4. Psychological assessment
5. Basic flying assessment SFTD
6. Humanistic interview
Please Note :
The first interview, the English language assessment and the technical knowledge test are free of charge.
If the candidate has been confirmed to continue after having successfully passed the first part of the selection, the
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The amount will be deducted from the total costs of training if the pilot is going to be employed
La mienne est plus grosse que la votre .
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Auteur du sujetJumbo
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ATR42 First Officers Pacific Sun Fiji
Pacific Sun is a wholly owned subsidiary of Fiji's International carrier Air Pacific and its headquarters is at the Air Pacific Hangar at Nadi International Airport in Nadi, Fiji. It operates scheduled services within the Fijian Islands as well as regionally within the Pacific Islands.
Pacific Sun is inviting suitably motivated, qualified and experienced ATR42 First Officers.
Minimum requirements:
A valid Commercial Pilot Licence (or higher)
ATR42/72-500 Type Rated
Minimum flight time of 250 hours on the ATR42/72
A current Class 1 Medical Certificate
A Multi-Engine Instrument Rating
A pass in ICAO recognised ATPL or equivalent, in the subjects Meteorology, Flight
Planning and Human Factors.
Any flight time on the ATR-600 will be valuable
fjvacancies@airpacific.com

Pacific Sun is a wholly owned subsidiary of Fiji's International carrier Air Pacific and its headquarters is at the Air Pacific Hangar at Nadi International Airport in Nadi, Fiji. It operates scheduled services within the Fijian Islands as well as regionally within the Pacific Islands.
Pacific Sun is inviting suitably motivated, qualified and experienced ATR42 First Officers.
Minimum requirements:
A valid Commercial Pilot Licence (or higher)
ATR42/72-500 Type Rated
Minimum flight time of 250 hours on the ATR42/72
A current Class 1 Medical Certificate
A Multi-Engine Instrument Rating
A pass in ICAO recognised ATPL or equivalent, in the subjects Meteorology, Flight
Planning and Human Factors.
Any flight time on the ATR-600 will be valuable
fjvacancies@airpacific.com
La mienne est plus grosse que la votre .
Quelqu'un a rempli le formulaire de Darwin? Je le trouve assez merdique à remplir, certains points ne sont pas très compréhensible..
Comme par exemple le tableau "Personal References", il faut remettre son nom et son adresse mail? Même chose dans le tableau "Initial Flying Training" je comprend pas trop ce qu'il faut mettre vu qu'il parle de nouveau de l'ATPL..
Pour finir le "Flying Hours Summary" ils demandent les différents Aircraft mais en parlant de Multi Engine Jet donc aucun report de nos heures de formation ils s'en foutent..?
Comme par exemple le tableau "Personal References", il faut remettre son nom et son adresse mail? Même chose dans le tableau "Initial Flying Training" je comprend pas trop ce qu'il faut mettre vu qu'il parle de nouveau de l'ATPL..
Pour finir le "Flying Hours Summary" ils demandent les différents Aircraft mais en parlant de Multi Engine Jet donc aucun report de nos heures de formation ils s'en foutent..?